Clicky

Start sloop gemeentehuis Zuidplas vanaf 29 juni 2017

Copyright Omroep Zuidplas

Het gemeentehuis in Zuidplas wordt vanaf 29 juni 2017 gesloopt. Bedoeling is dat de nieuwbouw op 1 oktober 2018 in gebruik kan worden genomen. 

Dat blijkt uit de documenten van de aanbesteding die op 16 februari 2017 zijn gepubliceerd. De aanbesteding sluit op 16 maart 2017. Uit de aanbestedingsdocumenten blijkt dat de gemeente een derde partij in de hand heeft genomen voor het begeleiden van de aanbesteding. Er wordt vooral ingezet op duurzaamheid en zekerheid. 

Zo moeten deelnemers aan de aanbesteding onder andere de continuïteit van de bedrijfsvoering aan kunnen tonen. Deelnemers aan de aanbesteding moeten een jaaromzet van minstens 19,5 miljoen euro hebben. Ook moet er uit de jaarrekeningen met accountantsverklaringen blijken dat de deelnemer in de jaren 2013, 2014 en 2015 geen negatief eigen vermogen heeft gehad. Een eventueel negatief vermogen mag niet aangevuld zijn met bijvoorbeeld een lening.

Ook moet een deelnemer aan de aanbesteding verzekerd zijn tegen aansprakelijkheidsrisico's voor minstens 1 miljoen euro per incident met een totaal van minstens 2,5 miljoen euro per jaar.

Eerder werd al bekend dat gedurende de sloop en nieuwbouw de gemeenteraad van Zuidplas vergaderd in het Thorbecke College aan de Kamerlingh Onnesstraat in Nieuwerkerk.

 

(advertentie)

Reactie's (2)

Laat een reactie achter!

Reactie(s):

hockey-cokey 17-2-2017 7:30

En nu maar hopen dat ze slim genoeg zijn om achterlangs een doorgang te maken voor de vrachtauto's die de Jumbo moeten bevoorraden!!!Zodat die niet meer van die halsbrekende toeren hoeven uit te halen!!!

Dennis Stolk 17-2-2017 18:49

Door deze aanbestedingseisen, sluiten jullie bepaalde goede kleinere bedrijven uit en moet het werk dus weer aan de grote en meestal duurdere bedrijven gegeven worden die meestal kennissen hebben in de gemeentelijke kringen. Maw vriendjes politiek. Gun de kleintjes ook eens wat!